Latvijas skolas soma

“Latvijas skolas soma” projekta pasākumi

2023./2024. m.g.

Koncertlekcija „Leģendas mūzikā”

15. aprīlī skolas aktu zālē 5.-12. klašu skolēni tika aicināti uz koncertlekciju „Leģendas mūzikā”. Māksliniekus Miku un Artu Abaroniņus skolēni jau bija iepazinuši iepriekš, bet interese kļuva tikai lielāka. Koncerta laikā skolēni kopā ar mūziķiem iepazina iemīļoto latviešu komponistu Zigmara Liepiņa, Raimonda Paula, Ulda Marhilēviča skaņdarbus, kā arī izdziedāja leģendāro grupu „Līvi” un „Eolika” dziesmas. Koncerta laikā uz ekrāna tika rādīti visu dziesmu teksti. Paši mākslinieki aicināja skolēnus līdzdarboties, uzdodot āķīgus jautājumus par konkrēto komponistu vai grupu.

Skolēnu atsauksmes pēc koncerta bija ļoti pozitīvas: „Man koncerts ļoti patika, jo ms daudz uzzināju par Latvijā populāriem mūziķiem.” (8. v klase) „Man ļoti patika, ka varējām iepazīt latviešu komponistu dziesmas. Un vēl es pirmo reizi redzēju mini kontrabasu” (5. mt klase). „Man patika dzīvā mūzika un ļoti labs izpildījums” (12. klase).

Programma “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”

Īpašas nodarbības programmas “Latvijas Skolas Soma” ietvaros 1.-4.klašu skolēni piedalījās programmā “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”. Virtuālas realitātes nodarbības – mācību nodarbības virtuālajā realitātē aptver tādas mācību zinātnes kā astronomija, fizika, dabaszīnība, bioloģija, māksla. Uzliekot virtuālās realitātes brilles, skolēni nokļuva reālistiskajā sfēriskā kinoteātra atmosfērā un varēja izbaudīt pilnkupola video uz lielā ekrāna, diametrā virs 20 metriem. 

Žaņa Lipkes muzeja apmeklējums

Proejkta “Latvijas skolas soma” ietvaros jau otru gadu 9.klašu skolēni apmeklē Žaņa Lipkes muzeja ekspozīciju un nodarbību.

Nodarbībā ar fotogrāfiju palīdzību skolēniem tiek izstāstīts Žaņa Lipkes varoņdarbs. Liekot lietā kritisko domāšanu un pamatzināšanas par holokaustu pasaulē un Latvijā, skolēniem tiek dota iespēja izpētīt Žaņa Lipkes cilvēkglābšanas misijas norisi Rīgā un Dobelē. Ļoti emocionāla un uz pārdomām vērsta nodarbība! 

Radošā nodarbība “Iepazīsti stikla mākslu”

Turpinoties projektam “Latvijas skolas soma“, sākumskolas skolēni izmēģināja radošo nodarbību “Iepazīsti stikla mākslu”. 

Stikls ir vienlaikus trausls un elastīgs materiāls, kuru iepazīstot var ne tikai pilnveidot izpratni par Latvijas stikla mākslu, bet arī ar mākslinieciskiem izpausmes līdzekļiem izteikt saturisko vēstījumu. Radošās nodarbības ietvaros Latvijas jaunās stikla mākslinieces iepazīstināja skolēnus ar stikla mākslinieka darba specifiku, tehniku un darba metodi.

Nodarbība tika veidota kā radošā darbnīca, sniedzot iespēju skolēniem izmēģināt spēkus pašiem griezt stiklu, veidot kompozīciju un radīt nelielu darbu – stikla dekoru. Pēc izgatavošanas darbi tika aizvesti uz studiju un ievietoti stikla kausēšanas krāsnī, kur kausēti 800 grādu temperatūrā. 

Skolēniem veidojas izpratne par stikla mākslas darba tapšanas procesu no idejas līdz realizācijai, tādejādi sekmējot intelektuālo līdzdalību un veicinot tālāku izziņas procesu.

Muzikālā darbnīca

Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma” Rīgas Ķengaraga vidusskolas 6.-9.klašu skolēni tika aicināti kopā ar Nila Īles mūzikas studiju  izbaudīt izglītojošu, muzikālu darbnīcu ritma un skaņu pasaulē, kurā caur kopīgu instrumentu saspēli jaunieši tika iepazīstināti ar dažādiem perkusiju instrumentiem no visas pasaules, iepazina skaņas daudzveidīgo burvību un izmēģināja dažādu tautu skaņu instrumentus. Sanāca pilns klases komandas muzikāls uzvedums! Programma tika piemērota atbilstoši katram vecumam un veidota tā, lai ieinteresētu katru nodarbības dalībnieku. Pēc šīs kultūras norises 9.klašu skolēni izteicās: “Tik forši! Ja tādā veidā mēs varētu mācīties katrā mācību stundā…”

Koncerts un ekskursija gida vadībā

Rīgas Doma ērģeles Latvijas skolas somā  

Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma” Rīgas Ķengaraga vidusskolas 5.-12.klašu skolēniem bija unikāla iespēja iepazīt Rīgas Doma varenās ērģeles 20 minūšu koncertā, uzzināt, kas ir krāšņais, restaurētais ērģeļu prospekts, redzēt ērģelnieka spēles video translāciju baznīcas zālē, gūt ieskatu ērģeļu darbības noslēpumos. Iepazīšanās ar Rīgas Doma ērģelēm ietver arī iespēju uzkāpt ērģeļu balkonā un profesionāla gida pavadībā redzēt studentu balkonu, kapitula zāli.

2022./2023. m.g.

Namdara darbnīca

Maija mēnesī mūsu skolas mazākie skolēni paši veidoja koka puķu dobi, pielika roku koka zāģēšanā ar veco labo divroci- zāģi, nomizoja baļķi ar slīmestu, iemācījās dzīt tapu. Un tas viss notika skolā ar Namdara darbnīcas meistariem projekta “Latvijas skolas soma”ietvaros.

Brīvo aktieru sabiedrības teātra izrādes apmeklējums

“Latvijas skolas soma” projekta ietvaros vidusskolēniem bija reta iespēja izbaudīt Brīvo aktieru sabiedrības teātra izrādi. Pēc A.Averčenko, A.Buhova un Teffi stāstiem …ceļojums uz humora sudraba laikmetu. Apbrīnojami, bet mūs vecvecāki smējās par to pašu, par ko sējāmies mēs. 

Skolēnu atziņas:

“Patika, ka izrādē bija parādīta teātra  atmosfēra. Tā palīdzēja saprast varoņu rīcību.”

“Šī izrāde ir ļoti nozīmīga, nevarētu teikt, ka tā ir parasta komēdija. Teātra izrāde “Nopietni smiekļi”  stāsta par mūsdienās aktuālām tēmām, neskatoties uz to, ka sižete notiek jau vairāk kā 100 gadu atpakaļ”.

“Tā ir pirmā reize, kad esmu šajā teātrī. Man ļoti patika. Es ceru, ka arī nākotnē mēs varēsim baudīt teātra izrādes programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, jo šī ir lieliska iespēja pašreizējai paaudzei iedziļināties  kultūrā”.

Kino izrādes apmeklējums

Ar lielu interesi 7. 8. un 9. klašu skolēni aprīlī noskatījās Splandid Palace kinoteātra piedāvāto kino izrādi “Mātes piens”. Tā veidota pēc populārā rakstnieces Noras Ikstenas romāna “Mātes piens” motīviem.

“Man patika, bet ir par ko padomāt arī pēc filmas”, dalās ar savām emocijām 9.klases skolniece.

Ķengaraga vēsturiskas vietas

Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 4., 5. un 6.klašu skolēni piedalījās kultūras nodarbībā par Ķengaraga vēsturiskajām vietām. Pasniedzējas pavadībā, skolēni paši  meklēja vēsturiskus objektus un to  nozīmi un atbildēja uz jautājumiem. “Bija aizraujoši un interesanti. Mēs sacentāmies ar mūsu klases citām komandām un pirmie atgriezāmies atpakaļ”, saka 4.klases skolniece.

Žaņa Lipkes muzeja apmeklējums

Proejkta “Latvijas skolas soma” ietvaros 9.klašu skolēni apmeklēja Žaņa Lipkes muzeja ekspozīciju un nodarbību. Nodarbībā tieši ar fotogrāfiju palīdzību skolēniem tiek izstāstīts Žaņa Lipkes varoņdarbs. Liekot lietā kritisko domāšanu un pamatzināšanas par holokausta norisi pasaulē un Latvijā, skolēniem tika dota iespēja izpētīt Žaņa Lipkes cilvēkglābšanas misijas norisi Rīgā un Dobelē. Ļoti emocionāla un uz pārdomām vērsta nodarbība!

   

  

Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 4. novembrī 1.-4. klasēm notika teātra izrāde “Ielāps”

Turpinās programma “Ļatvijas skolas soma“. Pirmajā semestrī projekta ietvaros pamatskolas un vidusskolas skolēniem būs iespēja piedalīties kultūras pasakumā – koncertlekcijās “Skaņu virpulī” ( pamatskola) un “Leģendas mūzikā” (vidusskola). 

Pasākuma bildes:

2021./2022. m.g.

Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja apmeklējums

Nodarbība “ Bruņniecība un ieroču attīstība viduslaikos ”.

22.04.2022. – 7.mv

29.04.2022. – 7.mt 

 

2020./2021. m.g.

Liepājas Leļļu teātra izrāde “Ucipuci meklē mājas”

Ar lielu prieku 1.lv klases skolēni aprīlī noskatījās Liepājas Leļļu teātra izrādi “Ucipuci meklē mājas”. Tā veidota pēc Z.Zustas inovatīvās grāmatas, kas sevī ietver gan pūcītes Ucipuci piedzīvojumu stāstu, gan leļļu teātri, papīra lelles un zinības.

Rotaļu pūcīte Ucipuci ģimenes ceļojuma laikā nejauši tiek aizmirsta kādā viesu mājā Itālijā  un piedzīvo aizraujošus brīžus, meklējot ceļu mājup pie sava saimnieka – puisēna Kriša. Viņa satiek lielo odu, palīgā nāk arī zirneklis un zaļais muzikants circenis. Tie visi viņai kļūst par neaizstājamiem palīgiem un draugiem.

Ucipuci izrādē sniedz vērtīgus padomus, ko darīt, ja gadās nozaudēties.

Aicinām noskatīties!

Mūsu Maestro – Raumonds Pauls

Mūsu Maestro Raimonds Pauls. Mans Raimonds Pauls. Tavējais…

Katram ir bijusi satikšanās ar Raimondu Paulu, katra dzīvē viņš kaut ko atstājis – kādu melodiju, kādu motīvu, kas skan un neatstājas, kādu asaru un prieku… Viņa humors padarījis dzīvi vieglāk uztveramu un vairojis prieku.

Maestro 85 gadu jubilejai par godu radīta koncertlekcija „Mūsu Maestro. Raimonds Pauls”, kuru 11.mv klases skolēni virtuāli apmeklēja martā.

Dziedātāja Rūta Dūduma Ķirse un komponists Jānis Ķirsis stāstīja par Raimonda Paula dzīvi un daiļradi, atskaņoja komponista radīto mūziku un dziesmas.

Uzzinājām par Maestro jaunības aizraušanos – klasisko un džeza mūziku, kuru viņš spēlēja un interpretēja, klausījāmies Raimonda Paula dziesmas. Mūs pārstiedza garais Raimonda Paula sasniegumu saraksts – mūzika neskaitāmām, latviešu filmām un teātra izrādēm, sadarbība ar milzum daudz dziedātājiem, viņu talantu atklāšana, dziesmu uzvaras dažādos konkursos, goda nosaukumi… Tik daudz, daudz izdarīts.

Un tomēr – mums katram ir savs Raimonds Pauls. Man noteikti ir manējais…

Koncertlekcija “Sprādziens mūzikā”

10.klases skolēni koncertlekcijā “Sprādziens mūzikā” iepazinās ar populārās mūzikas attīstību 100 gados – no 1920.gada līdz 2020.gadam.

Džezs, blūzs, svings, rock’n’roll, hipiji plūsma, disko, 90. gadu popkultūra un mūsdienas… Tik plašs bija ceļojums mūzikas pasaulē.

 Populārākās Elvisa Preslija, “Queen”, Maikla Džeksona, “The Beatles”, “AC/DC”, “ABBA”, Frenka Sinatras, “The Rolling Stones” dziesmas. Un, protams, latviešu komponistu dziesmas.

Iepazinām mūzikas instrumentus: elektrisko ģitāru, akustisko ģitāru, bungu komplektu, basģitāru, elektroniskās klavieres. Uzzinājām, ka fonogrāfu – ierīci skaņu ierakstei un ieraksta atskaņošanai – izgudroja Tomass Edisons.

Varējā apgūt populārāko deju soļus. Pateicoties digitālo tehnoloģiju iespējām, varējām iejusties īstā rokkoncertā.

Tas bija ceļojums ne tikai mūzikā, bet arī vēsturē un cilvēku sadzīvē gadsimta garumā.

Paldies SIA “Dzīvā skaņa” un programmai “Latvijas skolas soma” par dāvāto iespēju!

Virtuāla nodarbība Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā

Kā dzīvoja senie  ļaudis? Interesanti būtu to uzzināt…

Martā un maijā 7.v, 8.v, 8.mt un 10.klases skolēni virtuāli devās uz Latvijas Nacionālo vēstures muzeju, lai ieskatītos senajos laikos un cilvēku dzīvē.

Akmens, bronzas un dzelzs laikmets… kā Latvijas teritorijā ienāca pirmie cilvēki ? Ar ko viņi nodarbojās? Kādi bija sennie darba rīki, kā cilvēki tos izgatavoja? Kāds bija seno cilvēku apģerbs ikdienā un svētkos? Ar ko viņi rotājās? Tie bija jautājumi, uz kuriem guvām atbildes interesantajā un izglītojošā muzeju darbinieku stāstījumā, aplūkojot muzeja eksponātus.

Valerija Karabanova, 8.v klases skolniece:

”Virtuāli apmeklējot Latvijas Nacionālo vēstures muzeju, es daudz uzzināju par cilvēkiem akmens laikmetā. Piemēram, kādi bija pirmie darbarīki un no kā cilvēki tos izgatavoja. Ar interesi klausījos, kā sennie cilvēki izgatavoja savas drēbes un kā laika gaitā mainījas to kvalitāte. Uzzināju, kādas rotaslietas bija populāras tajos laikos un ko tās nozīmēja. Interesanti, kā cilvēki dzīvoja bez tehnoloģijām un interneta!”

Latvijas Leļļu teātra izrāde “Īkstīte”

“Kino un mēs”

Martā  mēs, 11.mt klases skolēni, noskatījāmies humora pilnu latviešu filmu ” Kino un mēs“.

Komēdijas sižets stāsta par pazīstamiem latviešu aktieriem, kuri grib no jauna uzņemt populāras pagājušā gadsimta latviešu filmas “Mērnieku laiki”, “Ezera sonāte” un ” Dubultslazds”. Filmā redzams, kā aktieri darbojas uz skatuves, kā viņi sarunājas ar režisoriem, bet īpaša uzmanība pievērsta varoņu attieksmei pret kultūru.

Man bija grūti saprast to, kāpēc aktieri filmā kliedz. Patika, ka filmā bija parādīta teātra un filmēšanas atmosfera. Tā palīdzēja saprast varoņu rīcību.

Šī filma ir ļoti nozīmīga, nevarētu teikt, ka tā ir parasta komēdija. Filma stāsta par mūsdienās aktuālām tēmām.

Es ceru, ka arī nākotnē mēs varēsim baudīt latviešu filmas programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, jo šī ir lieliska iespēja pašreizējai paaudzei iedziļināties savas Dzimtenes kultūrā.

Marija Brede, 11.mt klases skolniece

Cirka izrāde “Alise Brīnumzemē”

Maijā 1.klašu, 3.mv, 4.lv, 5.mt un 11 mt klases skolēni skatījās virtuālu cirka izrādi “Alise Brīnumzemē”, ko piedāvāja SIA “International Show Production”. Tā patika gan lieliem, gan maziem.

Polina Peļņika (11.mt klase): “Tas bija ļoti interesants un aizraujošs šovs! Tas lika atgriezties bērnībā, atcerēties pasakas, fantāziju un piedzīvojumu pasauli. Bija interesanti skatīties visus priekšnesumus, īpaši akrobātu uzstāšanos, kas lika aizrautībā un bailēs aizturēt elpu.

Varēja atpazīt visus Kerola personāžus, to raksturi un uzvedība tika pilnīgi  attēloti. Bija daudz aizraujoši šova elementi, bet vienmēr tiem cauri vijās sižeta līnija.

Man ļoti patika skatīties šo šovu. Gribētu to vēlreiz paskatīties klātienē.”

3.mv klase: “Mums ļoti patika cirka izrāde. Tā bija aizraujoša un krāšņa. Bija daudz maģijas un specefektu. Vingrotāji izpildīja tādus trikus, ka aizrāvās elpa. Iesakām visiem noskatīties šo izrādi.”

Maurija Fedosejevas zīmējums (1.lv klase):

Un atkal Pifs!

“Krustmāte Agate, mīļa kā svētdiena,

Pirmajā vietā viņa mums ir.

Tikai pēc viņas nāk putu krējums, putu krējums un saldējums,

Putu krējums un saldējums!

Egoists Herkuless mīl viņu ļoti,

Sunītis Pifs un Tontons to mīl…”

Kurš gan nezina šo Ivara Vīgnera un Jāņa Petera dziesmiņu no leļļu teātra izrādes “Un atkal Pifs”?

Maijā sunīša Pifa un kaķa Herkulesa piedzīvojumiem līdzi sekoja 1.lv, 2.lv un 2.mt un 3.lv klases skolēni.

Franču karikatūrista Žozē Arnāla radīto Pifu un pārējos grāmatas “Pifa piedzīvojumi” varoņus iemīlējuši bērni ne tikai Francijā, bet arī Latvijā.

Lūk, ko mēs domājam par leļļu teātra izrādi:

Andrejs (3.lv klase): “Pifs ir labs, izpalīdzīgs un gudrs, bet kaķis Herkuless ir viltīgs. Herkuless dara nedarbus, bet par vainīgu uzskata Pifu!”

3.lv klase: “Galvenais varonis ir sunītis Pifs. Viņš ir atjautīgs. Man patika , ka Pifs vienmēr grib palīdzēt citiem. Viņš ne uz vienu netur ļaunu prātu. Man patika izrāde.”

1.lv klase savas izjūtas izteica zīmējumos.

Burvju nūjiņas maģija

             Vai esat vēlējušies, lai Jums pieder burvju nūjiņa? Viens mājiens – un piepildās Jūs karstākā vēlēšanās… Viens mājiens un Pelnrušķites ķirbis pārvēršas par karieti…

            Iesakām Jums apmeklēt Iluzionisma teātri un muzeju Mystero tepat Rīgā, kuras saimnieki ir Pecoli ģimene – burvju mākslinieki Dace, Enriko un viņu dēls Dante.

            Maijā Iluzionisma teātri un muzeju Mystero digitāli apmeklēja 5. – 7.klašu un 9.mt2, 10. un 11.mv klašu skolēni.

            Dante mūs izvadāja pa muzeju, pabijām skatuves aizkulisēs, kur burvju mākslinieki gatavojas priekšnesumam. Bijām Burvju teātra zālē, kur krēsli izveidoti kā spēļu kārtis,  bijām Zelta istabā, Mistērijas istabā, iluzionista Houdini istabā, Kino istabā, kur redzējām kino trikus, kastītes ar burvju mākslinieku rīkiem no dažādām valstīm, ķīniešu slazdu.

            Dace Pecolli mūs iepazīstināja ar iluzionisma vēsturi pasaulē un Latvijā. Iepazinām dižos māksliniekus Hariju Houdini un Deividu Koperfildu. Redzējām zelta piespraudi ar dimantiem, ko latviešu burvju māksliniekam J.Štrausam uzdāvināja Napoleons.

            Visinteresantāk bija vērot burvju trikus, kurus demonstrēja Enriko Pecoli. Dažus trikus viņš iemācīja arī mums. Interesanti!

            Pecoli ģimene nes Latvijas vārdu pasaulē. 2018.gadā viņi saņēma prestižo pasaules Iluzionistu asociācijas IMS Merlin Award godalgu, tādu saņēmis arī slavenais Deivids Koperfilds.

Nika Fiļipova (5.mt klase): “Man patika virtuālā ekskursija. Daudz uzzināju par iluzionisma mākslu. Es arī gribētu kļūt par iluzionisti!”

Marija Tatišvili (10.klase): “Man visvairāk patika dažādie triki. Interesanti bija klausīties arī par burvju mākslas vēsturi.  Lai kļūtu par labu burvju mākslinieku, ir ļoti daudz jāmācās un jāzina matemātika, fizika, ķīmija un daudz ko cits. Ja paskatās uzmanīgi, ir skaidrs, ka fokuss ir balstīts uz elementāriem dabas likumiem, un burvestība patiesībā ir zinātne.”

7.mv klases skolēni:

“Man vislabāk patika, ka mums parādīja, kā burvju triki darbojas. Man patika arī rekvizīti.”

“Man patika iluzionisti. Domāju, ka ļoti daudz jāmācās un jātrenējas, lai varētu trikus rādīt.”

„Bija daudz aizraujošu triku.  Bija interesanti skatīties.”

Paldies Pecoli ģimenei un Latvijas skolas somai par iespēju!

 

10.klases skolēnu baleta izrādes apmeklējums

 

10.oktobrī bijām uz baleta izrādi . “Antonija # Silmači”. Viss Ļoti patika!

Skaistas dekorācijas, latviskā lauku sēta ar vecajiem kokiem un Līgo nakts ar noslēpumaino naktsvijoli. Jauki un interesanti uz Rūdolfa Blaumaņa “Skroderdienām Silmačos”, kas jau zināmas no literatūras stundām, paskatīties no šādas puses.

Paldies par iespēju!

Rīgas Ķengaraga vidusskolas 10. klase.

Ekskursija uz Svilpavnieku bazāru

27.oktobrī 3.lv un 2.lv klašu skolēni apmeklēja Podnieku sētu “Svilpaunieku bazars” Rāmavā, kur iepazinās ar māla struktūru un īpašībām, podnieku darbnīcu, podnieka ripu, podnieka darbu.

Katrs skolēns izgatavoja savu māla izstrādājumu (krūzītes, vāzītes, dzīvnieku un cilvēku fiūriņas), izvēlējās krāsas un izkrāsoja tos. Darbiņi palika  podnieku darbnīcā apdedzināšanai.

     Pirms skolēnu ziemas brīvlaika saņēmām savus māla izstrādājumus. Milzīga sajūsma, prieks, lepnums, gandarījums! Izstrādājumi izdevušies ļoti interesanti, neparasti atšķirīgi un skaisti. Šī mācību ekskursija mums  ilgi paliks atmiņā!

Daži bērni, iedvesmoti no Podnieku darbnīcā  redzēta un, galvenais, paveiktā,  ir iemīļojuši mālu un raduši iespēju darboties kādā no keramikas pulciņiem.

Rundāles pils apmeklējums

14.oktobrī 9.mt1 un 9.mt2 klases skolēni apmeklēja baroka brīnumu – skaisto Rundāles pili, kuras arhitekts ir F.Rastrelli. Tā celta 1736. – 1768.gadā kā Kurzemes un Zemgales hercoga Ernsta Bīrona vasaras rezidence. Apskatījām skaistās hercoga un viņa ģimenes locekļu istabas, kā arī reprezentācijas zāles. Tās bija tik krāšņas! Mūs iepriecināja arī skaistais parks un Rožu dārzs. Bija ļoti romantiski!

15.oktobrī 9.v klases skolēni viesojās Enerģētikas muzejā un apskatīja Pļaviņu HES

Ekskursija mums patika, jo tajā uzzinājām daudz jauna, ko pēc tam apspriedām fizikas stundās. Mēs uzzinājām, kā celta Pļaviņu hidroelektrostacija. Īpaši interesanti bija apskatīt ūdenslīdēja tērpu, ko speciālisti izmantoja, lai izpētītu vietu, kur celta hidroelektrostacija. Mēs izjutām, cik ūdenslīdēja tērps ir smags, un sapratām, ka cilvēkam, kas to lieto, jābūt stipram fiziski un garīgi. Uzzinājām, kā tikusi celta Pļaviņu HES.

Nacionālā botāniskā dārza apmeklējums Salaspilī

15.oktobrī 2.mt un 2.mv klases skolēni viesojās Nacionālajā botāniskajā dārzā Salaspilī, kur iepazina Latvijas augu daudzveidību gida pavadībā.

Interesanta bija nodarbība “Kļavas lapa lielījās”, kur uzzinājām daudz jauna par Latvijas kokiem un pildījām mums dotos uzdevumus. Latvijā ir tik daudz dažādu koku, kuru lapas rudenī krāsojas visdažādākajās krāsās!

Apskatījām arī adatainos tuksnešu iemītniekus – kaktusus. Dažs bija ļoti lieli!

Latvijas Nacionālo dabas muzeja apmeklējums

14.oktobrī  3.mv klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo dabas muzeju un iepazinās ar Latvijas daudzveidīgajiem putniem.

Uzzinājām, cik daudzveidīga ir putnu pasaule, ko puni ēd un kur dzīvo. Interesants bija gida stāstījums. Re, cik skaisti!

Oktobrī 5. klašu skolēni apmeklēja Jaunpils pili

Tā ir viena no retajām viduslaiku pilīm, kas celta 1301.gadā. 350 gadus pilī valdīja fon der Reku dzimta.

Interesanta bija muzejpedagoģiskā nodarbība “Mazie mūciņi”.

Katrs skolēns kļuva par pilntiesīgu viduslaiku skolas skolēnu un uzvilka mazā mūciņa tērpu.

Mūka un kalpones vadībā apguvām pils celtniecības noslēpumus, galma manieres, sirdsdāmu tikumus, bruņinieku ieroču valdīšanas māku. Noslēgumā par godu mums šāva senais lielgabals.

Patiešām interesanta ekskursija!

2019./2020. m.g.

PATEICĪBAS RAKSTS

Mūsu skola saņēma pateicības rakstu no SIA “Prima Tour” kolektīva par veiksmīgo sadarbību – sk. šeit: Pateicības_raksts

Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja apmeklējums

Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs sniedz ieskatu dzelzceļu vēsturē Latvijā. Muzejā ir plašākā vilcienu kolekcija Baltijā.

Rīgas Ķengaraga vidusskolas 6.v klase muzeju apmeklēja 16.februārī, kur uzzināja daudz jauna par vilcienu kustību un to, kā darbojas dažāda ierīces.

Dmitrijs Zaicevs: “Man patika, ka muzejā bija iespējams redzēt dažādus vilcienus: gan jaunus, gan vecus, gan lielus, gan mazus. Es uzzināju, kā vada vilcienus. Interesanta bija spēle, kurā mums visiem bija jāsadalās pa pāriem un jāatbild uz dažādiem jautājumiem, jāmeklē dažādas norādes, kas bija attēlotas zīmējumos uz lapas. Ekskursija man ļoti patika, kaut gan šajā muzejā jau biju bijis. Es daudzreiz esmu bijis muzejā.”

Latvijas Sporta muzejā

Februārī mēs, 8.v klases skolēni, devāmies ekskursijā uz Latvijas Sporta muzeju, lai uzzinātu ko jaunu par Latvijas sporta vēsturi un Latvijas izcilākajiem sportistiem.

Mums ļoti patika muzejā. Uzzinājām daudz par tehnoloģijām, kuras sportā tika izmantotas agrāk, kā arī par tām, kuras tiek izmantotas mūsdienās. Interesants bija stāstījums par Latvijas izcilākiem sportistiem, par viņu sasniegumiem pasaules sacensībās, kā arī sasniegumiem Olimpiskajās spēlēs.

Klinšu kāpēju siena – tas vispār bija kaut kas fantastisks!

Bija interesanti un neparasti iejusties bobslejista lomā, atrodoties bobā.

Viesošanās Latvijas Kara muzejā

Janvārī 8.v klases skolēni viesojās Latvijas Kara muzejā, lai iepazītos ar kara vešanas mākslu un senajiem ieročiem.

Mums ļoti patika iejušanās 1919.gada kauju notikumos, kad Latvija karoja ar Bermontu. Pārģērbāmies senajā karavīra apģērbā un turējām rokā ieroci.

Muzeja apmeklēšanas laikā mēs uzzinājām par tehnoloģijām, kas tiek pielietotas kara mākslā. Nodarbības laikā mēs iemācījāmies veidot lodi. Mums bija iespēja izjust, cik smagi agrāk ir bijuši ieroči.

Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā

12.mv klases skolēni 4.martā apmeklēja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.

Bijām sajūsmā par tur redzēto! Skaisti mākslas darbi. Mūsdienīga koncepcija, kas prasmīgi apvieno dažādus stilus. Visas muzeja zāles uz mums atstāja spēcīgu iespaidu, bet pāri visam – tomēr glezniecība. Vērojot gleznas, sajutām konkrētā mākslinieka noskaņojumu un domas. Gleznas arī mums sniedza harmonijas izjūtu.

Visi eksponāti muzejā ir ērti izvietoti, un katram ir savs stāsts. Neviens no tiem mūs neatstāja vienaldzīgus. Skaisti un harmoniski!

Paldies programmai “Latvijas skolas soma”, kas mums šo iespēju piedāvāja!

Darja Gabbasova, 12.mv klase

 

Teātra izrādes  “Mīlēt” apmeklējums

4.martā 2020.g. 10.klašu skolēni apmeklēja Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātra izrādi “Mīlēt”, kas veidota pēc V. Tokarevas lugas “Lai tā ir”.

Skats no izrādes “Mīlēt”:

Alinas Trofimovičas, 10.mt klases skolnieces, atsauksme:

“Varu droši apgalvot, ka izrāde nevienu neatstāja vienaldzīgu. Jau no pirmās izrādes minūtes Tu jūti varoņus un  uztraucies par viņiem. Izrāde ir par Mīlestību. Katrs varonis ar to dzīvo. Viens dzīvo ar laimīgo Mīlestību, otrs – ar neatbildēto, trešais – ar Mīlestību pret darbu. Visi lugas varoņi darbojas Mīlestības vārdā. Mīlestības, kura maina cilvēku, viņa dzīvi un likteni. Mīlestības, kura dzīvo katrā no mums. Mīlestības, bez kuras nav dzīves. Tieši tāpēc izrāde paiet kā viens mirklis – uz skatuves taču ir Tavas izjūtas un Tava sirds.”

Mākslas filmas “Dvēseļu putenis” apmeklējums

26.februārī 2020.g. skolas 9., 10. un 11.klašu skolēni devās uz kinoteātri “Apollo Kino”, lai noskatītos jauno latviešu mākslas filmu “Dvēseļu putenis”.

Pirms filmas tikāmies ar filmas galveno aktieri Oto Brantevicu. Viņš ir mūsu vienaudzis un tika uzaicināts filmēties, mācoties vidusskolā. Interesanti bija uzzināt, kā notika filmēšanās process un ko tas nozīmēja pašam jaunajam aktierim.

   Oto Brantevics 

Filma “Dvēseļu putenis” bija skarba un ļoti vērtīga. Tā uzņemta pēc Aleksandra Grīna romāna “Dvēseļu putenis”, kas ir lielākā epopeja par latviešu strēlnieku un Latvijas atbrīvošanās cīņām.

Mūs saviļņoja jaunā strēlnieka Artūra un viņa draugu pašaizliedzīgā cīņa par brīvību. Vai mēs tā varētu? Kādas ir mūsu vērtības? Kāda ir brīvības cena? Ko mums nozīmē mīlestība?  

To pārdomājam vēl tagad.

Rīgas Motormuzeja apmeklējums

8.februārī 2020.g. 6.mt un 6.mv klases skolēni apmeklēja Rīgas Motormuzeju. 

2016.gada 1. jūlijā, ar seno spēkratu parādi un sarkanās lentas simbolisku pārgriešanu svinīgi tika atklāts rekonstruētais CSDD Rīgas Motormuzejs, kļūstot par Baltijā lielāko un modernāko vēsturisko spēkratu muzeju Baltijā.

18.februārī 6.mv un 6.mt klases skolēni devās iepazīties ar muzejā eksponētajiem spēkratiem. Muzejā varējām piedalīties interesantā nodarbībā.

6.mv klases skolēnu atsauksmes:

  • Man ļoti patika nodarbība, kur mēs izgatavojām atliecošo bumbiņu.
  •  Bija ļoti interesanti paskatīties uz vecajām mašīnām.
  •  Es uzzināju ļoti daudz par dažādām mašīnām.
  •  Gids ļoti interesanti stāstīja  par mašīnu vēsturi.

6.mt klases skolēni:

  • Redzējām daudz vecu automobiļu.
  • Ļoti interesanti stāstīja par mašīnām.
  • Varējām klausīties anekdotes.
  • Supernodarbība, kad veidojām atlecošas bumbiņas.

 

 

Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeja apmeklējums

Oktobrī 7.v klases skolēni apmeklēja Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju.

Ekskursija bija interesanta, daudz jauna uzzinājām par Latvijas medicīnas vēsturi.

Ļoti patika goda stāstījums!

Interesants ir profesora Paula Stradiņa kabinets.

Bija žēl suni…

Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja apmeklējums 2019. g. septembrī (9. klases)

Muzejpedagoģiskā programma “Savs kaktiņš, savs stūrītis zemes” bija ļoti interesanta.

Iepazināmies ar 1920. gada Agrārās reformas būtību, guvām priekšstatu par dzīvi “Jaunsaimniekos” – saimniecībā, kura radās ar šajā laikā. Darbojoties līdzi, iepazināmies ar darbiem senākajos laikos, veļas mazgāšanas iekārtām, apmeklējām tuvumā esošās amatnieku darbnīcas un piedalījāmies praktiskajās nodarbēs – māla svilpaunieku izgatavošanā un grīdas segas aušanā.

Rundāles pils apmeklējums 2019. g. septembrī (6. klases)

             Iniciatīvas “Latvijas kolas soma ” ietvaros 6.klases apmeklēja Rundāles pili.

Rundāles pils (vācu: Schloss Ruhental, agrāk saukta arī par Ruhenthal un Ruhendahl) ir nozīmīgākā baroka stila pils Latvijā, kas trodas Rundāles novada Pilsrundālē. Krievijas impērijā strādājošā itāļu arhitekta Frančesko Bartolomeo Rastrelli projektētā pils celta no 1736. līdz 1768. gadam kā Kurzemes un Zemgales hercoga Ernsta Johana Bīrona vasaras rezidence. Rundāles pils ansamblī ietilpst arī saimniecības ēkas un parks. Kopš 1972. gada pilī atrodas Rundāles pils muzejs un notiek pils un parka restaurācija ar mērķi atjaunot to sākotnējo izskatu. Rundāles pils ir iekļauta Latvijas kultūras kanonā.

Skolēnu atsauksmes:

“Man ļoti patika Rundāles pils. Tur bija ļoti interesanti.”

“Šī ekskursija bija ļoti interesanta.”

“Visvairāk nam patika apskatīt dārzu.”

“Bija ļoti skaisti, man patika zīmējumi uz sienām un griestiem.”

“Man patika. Tur bija skaisti, mēs uzzinājām, kā agrāk attēloja gadalaikus. Bija interesanti.”

“Man ļoti patika šī ekskursija, it īpaši skaistas pilī ir istabas un gleznas.”

 

Starptautiskā lidosta “Rīga”

Aprīlī 8.mv klase devās uz Starptautisko lidostu “Rīga”, lai iepazītos ar tās darbu tuvāk. Interesants bija gides stāstījums par ikdienas darbu lidostā. Iejutāmies lidmašīnas pasažieru lomā un izgājām pasažieru kontroli.

            Tad devāmies uz autobusu un izbraukājām visus skrejceļus. Uzzinājām, kā lidmašīna paceļas gaisā, kā lidostas darbinieki rūpējas par drošu lidojumu, lai lidmašīnas ceļā nepatrāpītos kāds putns.

Tā patiešām bija saturīga un interesanta ekskursija!

Latvijas Dabas muzejs

Martā 4.klases apmeklēja Latvijas Dabas muzeju un  iepazinās ar dažādu kontinentu augu un dzīvnieku valsti. Mums šī nodarbība ļoti patika. Meklējām kontinentus pēc to kontūrām, katra grupa savā kontinentā novietoja te dzīvojošo dzīvnieku figūriņas.

            Muzeja darbiniece mums pastāstīja par katra kontinenta dabas apstākļiem. Uzzinājām daudz jauna. Paldies Latvijas skolas somai!

Attēlos: 4.mt klases skolēni iepazīstas ar kontinentiem un to dabu.

Stikla darbnīca

14. februārī, Valentīndienā, mūsu skolā viesojās stikla studijas “Glass Point” mākslinieces, kas vadīja vairākas stikla mākslas nodarbības 5.klašu un 7.mt2 klases skolēniem.

5.mt klases skolēnu atsauksmes:

“Man patika strādāt stikla darbnīcā, jo tas, ko mēs veidojām, bija skaisti”.

“Ļoti patika skaisti dažādu krāsu stikliņi”

“Man patika salikt mozaīku no stikliņiem”

“Es uzzināju, ka stiklu var griezt un iemācījos to darīt ar speciālu nazi”

“Bija jauki meklēt stiklu formas, lai saliktu sirsniņu”

“Ar nepacietību gaidu rezultātu, ļoti gribu redzēt kā sirsniņa izskatīsies pēc kausēšanas”. 

“Mūsu izgatavotās sirsniņas.”

Nodarbības laikā mēs katrs veidojām stikla sirds dekoru, kas sastāvēja no maziem, daudzkrāsainiem stikla gabaliņiem. Katrs radoši varēja veidot savu mākslas darbu. Neviens no mūsu mākslas darbiem neatkārtojās.

Iemācījāmies arī griezt stiklu un iegūt tādu materiālu, kādu gribējām. Nodarbības mums patika! Paldies māksliniecēm un “Latvijas skolas somai” par šo iespēju!

 

Kas ir teātris?

Uz šo jautājumu atbildi meklēja Rīgas Ķengaraga vidusskolas skolēni kopā ar Latvijas Nacionālā teātra jaunajiem un jau pieredzējušajiem aktieriem.

Klausījāmies aktieru stāstus un jutām līdzi. Aktieri mums jautāja: “Vai noticējāt?” Kas teātrī ir īstenība un kas šķietamība? Par to mums bija jāaizdomājas.

Jaunie aktieri interesanti stāstīja par studijām Latvijas Kultūras akadēmijā un rādīja etīdes, kuras viņiem bija jāizspēlē. Arī mēs tajās piedalījāmies! Vienā etīdē aktieris atzinās mīlestībā mūsu meitenei, otrā bija kautiņa aina. Un mēs redzējām, kā tiek panākts efekts uz skatuves.

Iepazinām ne tikai aktiera profesiju, bet ieskatījāmies arī režisora, grimētāja, scenogrāfa, komponista profesijas aizkulisēs.

Video varējām vērot, kā divi aktieri spēlē vienu un to pašu lomu. Un mums radās jautājums: “Un kādas lomas spēlējam mēs paši?”

Mums ļoti patika izrāde – lekcija “Kas ir teātris?” Un mēs arī mazlietiņ bijām aktieri.

Paldies Latvijas Nacionālā teātra aktieriem un “Latvijas skolas somai” par šo iespēju!

 

Tehnoannas pagrabos 

Novembrī 3.klašu skolēni devās ciemos pie Tehnoannas.

“Tehnoannas pagrabi” ir  viens no mazākajiem zinātnes centriem pasaulē. Te ir zinātnes, mākslas un rotaļlietu pasaule vienuviet.

Katrs te var uzzināt kaut ko jaunu un interesantu, vērot fizikas eksperimentus un darboties.

Tas bija interaktīvs ceļojums sajūtu pasaulē.

 

Oktobrī 9.klašu skolēni apmeklēja Brīvo aktieru sabiedrības teātra izrādi “Tjūringa tests”, kas veidota pēc I.Jakimova darba.

Tjūringa tests (1950) ir angļu matemātiķa Alana Tjūringa piedāvāts tests, ar kuru pārbaudīt, vai mašīna ir tikpat saprātīga kā cilvēks. Cilvēks tiesnesis veic sarunu ar divām pusēm, no kurām viena ir cilvēks, bet otra – mašīna. Ja tiesnesis nespēj atšķirt, kura no pusēm ir cilvēks, kura – mašīna, mašīna testu ir izgājusi un uzskatāma par mākslīgo intelektu.

…..: “Izrāde man un maniem klases biedriem ļoti patika. Tā ir komēdija par mākslīgo intelektu, kas liek pasmaidīt pat skeptiskākajiem skatītājiem. Izrāde liek aizdomāties par to, kas mūs sagaida nākotnē. Ceru, ka šī nav pēdējā reize, kad apmeklējam šo teātri!”

Dodamies uz izrādi “Tjūringa tests”.

“Laimas” šokolādes muzeja apmeklējums

5. klases apmeklēja “Laimas” Šokolādes muzeju.

“Mums ļoti patika Šokolādes muzejā!

Mūs cienāja ar garšīgām konfektēm.

Uzzinājām daudz interesanta par konfektēm                    

un konfekšu ražošanas speciālistiem.           

Un beidzot mēs varējām veidot savu reklāmas videofilmu un būt aktieri.          

Paldies “Latvijas skolas somai” par jauko ekskursiju un jautri pavadīto laiku!”

1.klašu skolēni: “Paldies “Latvijas skolas somai”, ka varējām doties divās interesantās ekskursijās! Mums ļoti patika ekskursija uz Latvijas Etnogrāfisko brīvdabas muzeju. Redzējām skaistu dabu un vecās mājas, kādās cilvēki dzīvoja iepriekšējos gadsimtos.”

Novembrī 1. un 4.klašu skolēni apmeklēja Andreja Pumpura, eposa “Lāčplēsis” autora, muzeju Lielvārdē.

Mēs pie Lāčplēša gultas.

Mums pastāstīja par eposu “Lāčplēsis”, kuru Andrejs Pumpurs uzrakstīja 1888.gadā. Kāpām arī uz skatuves un tēlojām eposa varoņus.

Visi ar interesi skatījās.

Es šo grāmatu gribu izlasīt!